Udělejte s Googlem v této sezóně díru do světa 

Společnost Google přichází s postřehy, které se vám mohou hodit při tvorbě kampaní! ..... 

  • Postřehy ze sezóny 2018
    • 853 miliard dolarů
    • 53 % nákupů online
    • 61 % nákupů na mobilu
    • 60 % spotřebitelů nákup pomocí mobilní aplikace
  • Vytvořte si plán akcí 
    • Doplňte KW jako dárek
    • Plán nákupních špiček (USA)
    • Rozpoznejte trendy a nastavte si flexibilní rozpočty. kterými zachytíte potenciální nabídku
      • 67 % nakupujících přiznává, že na začátku posledního předvánočního týdne ještě stále nemají nakoupeno všechno
      • 86 % – Pokud lidé nakupovali ještě po skončení vánočního týdne, 86 % z nich vyhledávalo v digitálním prostředí položky související s Vánoci
    • Stanovte si marketingové cíle a nastavte kvalitní rámec měření.
      • 90 % nakupujících v USA použilo za předchozí dva dny při nákupních aktivitách více než jeden kanál
        • Určitě ne last click! Doporučení – atribuce na základě dat
  • Vytvořte si digitální výlohu
    • 42 % nakupujících v předvánočním období si přeje, aby obchodníci své zboží lépe prezentovali online
    • 81 % nakupujících v předvánočním období, kteří využili Google, hledali informace o značkách a produktech
    • Rozšiřte svou nabídku produktů pomocí konkurenceschopných cen
    • Zobrazujte své produkty na platformách v celém prostředí Googlu
      • Aktuální feed v Merchantu 
  • Případová studie: IKEA
    • Zaměřila se na optimalizaci produktových dat a implementovala Chytré nabídky pro reklamy v Nákupech. V důsledku uvedených kroků IKEA zdvojnásobila objem prodejů.
    • 75 % spotřebitelů očekává, že u prodejce najde informace o dostupnosti produktů ještě předtím, než navštíví kamennou provozovnu
      • Vytvořte si profil na Google My Places a ukazujte aktuální info
  • Případová studie: Elite SEM & Big 5 Sporting Goods
    • Digitální marketingová agentura Elite SEM aktivovala pro předního prodejce sportovního zboží v USA, společnost Big 5 Sporting Goods, reklamy využívající místní inventář a v období po ukončení zasílání zboží do Vánoc se jí tak podařilo dosáhnout 25% meziročního nárůstu návštěv provozoven.
    • Vytvořte bezproblémové nákupní prostředí na mobilních zařízeních.
      • Během uplynulých dvou let narostl počet vyhledávání výrazů „nakupování online“ o více než 180 %
      • Jednosekundové zpoždění při načítání stránky na mobilu může snížit počet konverzí na tomto zařízení až o 20%
  • Podpořte vyhledatelnost svých produktů a oslovte nové zákazníky
    • 48 % nakupujících je otevřeno myšlence nakupovat před Vánoci v nových obchodech a o Vánocích 2018 to 30 % z nich opravdu udělalo
    • Podpořte povědomí o vaší značce a zboží prostřednictvím obecných vyhledávacích dotazů.
  • Případová studie: Made.com
    • ​​​​​​​Britský prodejce Made.com nabízí nábytek a bytové doplňky. Po spuštění výlohových reklam v Nákupech zaznamenal, že více než 59 % zapojení pochází od nových návštěvníků.
    • Inspirujte, vzdělávejte a získávejte zákazníky pomocí videa.
      • Více než 90 % nakupujících uvádí, že nové produkty a značky objevili na YouTube
      • Přes 40 % nakupujících z celého světa uvádí, že si zakoupili produkt, který našli na YouTube
    • Určete si, kteří zákazníci jsou pro vás nejhodnotnější.
      • Vyhledávejte nové zákazníky na základě vlastností – podle zájmů a zvyklostí, podle toho, zda aktivně vyhledávají, nebo podle toho, jestli už u vaší značky nakoupili. Využijte seznamy publika v kampaních ve Vyhledávací a Obsahové síti, v Nákupech i ve video kampaních. Můžete také zobrazovat reklamy podobným segmentům publika, které sdílejí charakteristiky se zákazníky z vašich remarketingových seznamů.
  • Případová studie: GameStop
    • ​​​​​​​Velký americký prodejce videoher, GameStop, se rozhodl najít zákazníky, kteří sdílejí podobné vlastnosti jako stávající návštěvníci jejich webu. Díky využití podobných segmentů publika zaznamenala tato společnost 30 % nárůst konverzního poměru.
    • Dbejte na to, aby vaše zboží bylo vidět v průběhu největšího předvánočního provozu.
      • Koukat do Merchantu na Možnosti a Statistiky trhu https://www.dropbox.com/s/elrfu3xbnzkbrbr/Screenshot%202019-10-24%2013.06.23.png?dl=0 
      • Vytvořte kampaň s reklamní sestavou dynamických reklam ve vyhledávání (DSA) zacílenou na „všechny webové stránky“ nebo na „vstupní stránky z vašich standardních reklamních sestav“, aby se v textových reklamách zobrazoval celý váš inventář
      • Vytvořte si portfolio vánočně orientovaných klíčových slov. Prostudujte si přehled vyhledávacích dotazů a na příkladu z loňské sezóny se podívejte, která klíčová slova vám možná chybějí, které dotazy mají vysokou pravděpodobnost konverze a které termíny by bylo vhodné přidat.
    • Podpořte svou přítomnost ve chvíli, kdy nakupující hledají vaše produkty.
      • Nastavte nabídku tak, abyste před zákazníky podpořili svou viditelnost. Můžete to udělat automaticky tím, že své produkty zahrnete do Chytrých kampaní v Nákupech.
  • Případová studie: Magazines.com
    • ​​​​​​​Portál Magazines.com je od roku 1999 důvěryhodným webovým zdrojem informací o výhodných nabídkách předplatného oblíbených časopisů. Reklamní agentura Rakuten Marketing pro něj vytvořila chytré kampaně v Nákupech, jejichž výsledkem byl meziroční nárůst tržeb na Black Friday o 180 %.
  • Případová studie: Centauro
    • ​​​​​​​Centauro je brazilský prodejce sportovního zboží s téměř 200 provozovnami. Využitím chytrých nabídek s cílovou ROAS dokázal zvýšit na Black Friday tržby z online prodejů o 100 %
    • Rozšiřte svůj dosah do zahraničí.
    • Maximalizujte relevanci textových reklam a oslovte více zákazníků.
      • Do každé reklamní sestavy vložte alespoň tři reklamy a střídání reklam nastavte na možnost „Optimalizovat“. Zjistíte tak, co u vašeho publika nejlépe zabírá. Nastavte střídání reklam na optimalizaci na prokliky nebo konverze. Nezapomeňte přizpůsobit text reklam a obrázky svému propagačnímu kalendáři – načasujte reklamy podle odpovídajících nabídek a termínů.
      • Myslet na úpravou textových reklam na Vánoce!
  • Podpořte prodeje online i offline (říjen – prosinec)
    • ​​​​​​​Udržujte povědomí o svých nejhodnotnějších produktech.
      • Až 3x –  Reklamy v Nákupech zobrazované mezi prvními výsledky na mobilech vedou až ke třikrát většímu zapojení zákazníků
        • Pokud se snažíte zvýšit viditelnost v konkrétní kategorii produktů, rozdělte produkty do různých kampaní. Nastavte u nabídkové strategie Cílové ROAS nižší cíl ROAS, aby se vaše reklamy stále zobrazovaly u relevantních vyhledávacích dotazů na nejlepší možné pozici, ale přitom jste získali optimální návratnost investic. Chcete-li maximalizovat viditelnost bez ohledu na návratnost, můžete nabídky optimalizovat ručně nebo použít nabídkovou strategii Maximalizace počtu kliknutí, abyste získali vysoký ATIS.
    • Zachyťte pomocí nabídek návštěvnost s vysokým podílem konverzí napříč zařízeními.
      • Postarejte se o to, aby vám nedošla šťáva – nastavte rozpočet tak, abyste dokázali zachytit nárazové špičky předvánoční návštěvnosti.
    • Chytré nabídky během sezónních období
      • Plně automatické nabízení cen, jež společnost Google nabízí, využívá technologii strojového učení a dokáže ve většině případů rychle reagovat na sezónní změny objemu vyhledávání, objemu kliknutí a konverzního poměru. Chytré nabídky jsou schopny zvládat většinu sezónních událostí, aniž byste museli provádět jakékoli ruční úpravy.
    • Kdy je vhodné použít sezónní úpravy
      • Sezónní úpravy jsou pokročilý nástroj, s jehož pomocí lze v chytrých nabídkách pracovat s předpokládanými změnami konverzního poměru (například s 30% nebo ještě výraznějším zvýšením) z důvodu budoucích událostí, které mají nastat během 1 až 7 dní, například výprodejů nebo slevových akcí.
    • Při posuzování sezónních úprav postupujte podle následujících pokynů:
      • Měli byste nastavit úpravu, jež bude odpovídat dřívějším podobným událostem. Pokud například vloni na černý pátek vyskočily konverzní poměry za pouhých 24 hodin z 5 % na 15 %, doporučujeme nastavit úpravy dle očekávání takto: Doporučení: Nastavte zvýšení až na 200 %, protože konverzní poměr se zvýšil z 5 % na 15 %. Nastavení 200% zvýšení představuje v tomto scénáři nejagresivnější variantu.
    • Zvýrazněte své jedinečné nabídky a promoakce.
      • Rozšíření získávají v průměru 10-15 % nárůst CTR (za každé zobrazené přidané rozšíření)
        • Zaujměte kupující na poslední chvíli a zákazníky, kteří hledají výhodné nabídky v povánočních výprodejích. Použijte minimálně čtyři rozšíření reklam a vložte do reklamy odpočet doby výprodeje, abyste efekt textové reklamy zvýšili. Odlište své reklamy v Nákupech poznámkami o ceně v akci a Speciálními nabídkami obchodníka.
      • Využijte příležitosti nasměrovat do svých obchodů zákazníky z okolí.
        • Mobilní vyhledávání výrazu „kde koupit“ vzrostlo o více než 85 %
          • Vyhledávání výrazu „otevírací doba“ má vrchol na Štědrý den; je to nejvyšší hodnota za celý rok
            • Nezapomeňte aktualizovat otevírací dobu a vytvořte příspěvek ve službě Moje firma na Googlu, pokud máte vánoční akce nebo nabízíte speciální služby, například dárkové zabalení zboží.
      • Proměňte nové zákazníky ve vracející se zákazníky.
        • 77 % nakupujících přiznává, že při nakupování online občas nebo často nechají zboží v košíku a odejdou
          • Zákazníky, kteří projevili zájem, znovu oslovte pomocí remarketingových seznamů a znovu je zaujměte na základě dat z Vlastních seznamů zákazníků. Upravte text reklam pomocí personalizátorů reklam nebo lidem z konkrétních seznamů (například věrným zákazníkům) nabídněte speciální promoakce.
      • Vytvořte si krizový plán.
        • Buďte připraveni na případné potíže a překontrolujte kontaktní informace pro období svátků. V nástroji Google Ads si nastavte automatická pravidla, která budou sledovat nízký konverzní poměr a upozorní vás na případné problémy se vstupními stránkami nebo webem.
 

Kontaktujte nás